Sunday 12 April 2015

Laat ons saam bid...

Romeine 12 : 18  As dit moontlik is, sover dit van julle afhang, leef in vrede met alle mense.

My hart bloei vir my geliefde land, Suid-Afrika.  My voorgeslagte het iewers in die 1700’s hierheen gekom.  Ek ken geen ander land nie en daar is vele redes hoekom ek nie die land kan, of wil, verlaat nie.  Dit is my land.  Ek het dit by niemand gesteel nie. Niks wat ek besit het ek gratis ontvang nie.  Inteendeel, ek het my hele volwasse lewe nog elke dag van my lewe meer as een werk gehad om genoeg te verdien om te oorleef, maar ook om voorsiening te maak vir die toekoms.  Vir my bestaan kleur- geslag- en geloofsverskille nie, want ek glo daar is rykdom in diversiteit.  My sienswyse word op niemand afgedwing nie en ek vra niemand om vir my te sorg of enige iets gratis te verskaf nie.  Ja, ek besit ‘n huis in ‘n middelklas woonbuurt, en ‘n motor en ander aardse besittings.  My twee kinders het in staatskole skoolgegaan.  Vir die oudste was daar nie geld om verder te studeer nie.  Hy het in Engeland gaan werk en daarna hier begin werk.  Deur harde werk het hy homself opgewerk, maar hy kan steeds nie ‘n huis bekostig nie.  As inwoner van hierdie land, betaal hy sy belasting en maak ‘n bydrae tot die samelewing.  Die jongste is nog op skool en dalk sal daar vir hom ‘n geldjie wees om te gaan studeer. Ongelukkig sal hy nie vir ‘n beurs in aanmerking kom nie.

My ma woon al 22 jaar by my en ek versorg ook my pa finansieel.  Hy het uiteindelik op 80-jarige ouderdom afgetree, sonder ‘n sent pensioen of enige vaste bates.  Beide my ouers het nie matriek nie, want destyds moes hul uitspring om te gaan werk om die familieplase wat onder droogte gesteier het te onderhou. 

Die afgelope tyd begin my keel toetrek as ek sien wat in ons land besig is om te gebeur, want ek is ‘n mens en logika sê vir my dinge gaan nie beter raak nie, maar eerder veel slegter as dit so aanhou.  Daar is geen respek vir mens, dier of selfs ‘n skadelose standbeelde nie.  ‘Handouts’ is aan die orde van die dag en as ons oortree, moet daar ooreengekom word dat daar nie teen ons opgetree sal word nie, alvorens ons die universiteit se administrasie kantoor sal verlaat.  Daar word op TV gesê dat hierdie ‘n ‘plan’ is waarmee daar nie gestop sal word alvorens alle (“klem op alle, volgens die individu”) vorms van kolonialisme en wit onderdrukking uitgewis is nie.

Frankryk het ‘n revolusie gehad, maar die paleis in Versailles is nooit afgebreek nie. Dis deel van die Franse geskiedenis en erfenis.  Moet ons nou die Kasteel, Voortrekkermonument, Taalmonument, Vrouemonument, ens afbreek?  Moet almal wat nie swart is nie, hul eiendom opgee en die land verlaat? 

Is dit nie so dat diegene wat hier in 1652 geland het saam met soveel ander lede van die bevolking, hierdie land van ‘n kaal stuk aarde, tot ‘n ontwikkelde land van vandag help opbou het nie?  Ons kan natuurlik die land teruggee soos wat ons hom gekry het… die infrastruktuur, eknomie, ens is tog ook tekens van kolonialisme en ook seker as gevolg van die ‘onderdrukker’ vandag daar.  Dieselfde groep mense wat nou nie meer welkom is of enige bestaansreg het nie, was ‘n goeie sport om alles te deel na 1994.  Ons het sonder enige kwade gevoelens alles begin deel.  Ons word sleggesê en beskuldig deur diegene wat nie eens gebore was voor 1994 nie.  Dorpe en strate se name is verander… ons woonbuurte, skole en kerke is oopgestel vir almal.  Heng, die land se deure is selfs wyd oopgegooi vir die res van Afrika en ons het hule ook verwelkom.  Wie hits Xenofobiese geweld aan en wie rand hul aan en verwoes hul eiendom? Skielik is ek net so 'n vreemdeling in hierdie land as iemand wat onlangs hierheen gevlug het.

Al het alle bevolkingsgroepe al jare saamgewerk, en dieselfde geleenthede gehad om hul tot bestuursvlak op te werk, het baie van net ‘n sekere groep hul werk deur regstellende aksie verloor en plek gemaak vir ‘n nuwe generasie wat heel dikwels eerder staak as werk.  Ons gun almal ‘n plekkie in die son… ons gee en gee en gee, maar hoe meer ons gee en hoe meer ons terugstaan, hoe meer word ons beskuldig en tot sondebok gemaak. 

Eerder as om op gratis behuising en toelaes staat te maak, het diegene wat hul werk verloor, besighede begin en weldra mense in diens begin neem.  Hulle betaal belasting en help om werkloosheid te bekamp.  Maar wanneer daar projekte gesoek word vir “Corporate Social Investment”, word blankes nooit gekies om voordeel te trek nie.  Arm blankes is lankal nie meer net beperk tot ‘n klein groepie lui mense nie.  Die groep groei, maar hulle is die randfigure wat almal ignoreer.

Hoekom hierdie lang relaas?  Omdat ek vas glo dat God steeds in beheer is.  Die fokus van hierdie pleidooi is nie om verdere verwydering tussen verskillende groepe te veroorsaak nie.  Die oproep is ook nie tot ‘n spesifieke groep, van watter aard ookal gerig nie, maar tot elke persoon wat wil betrokke raak.  As volk moet ons, ons voor God verootmoedig en weer terugkeer na Hom.  Christene kan nie, en mag nie net na die situasie kyk en dink dit is onmoontlik nie.  By God is alles moontlik.

Hiermee versoek ek jou om saam met my en almal wat hierdie dagstukkies daagliks lees, in gebed te tree vir Suid-Afrika om as volk tot inkeer te kom.  Laat ons bid dat ons mekaar as mede-inwoners van hierdie pragtige land sal aanvaar en veral verdra.  Bid vir vrede en God se ingryping om mense nader aan mekaar te bring en blind te maak vir mekaar se verskille.  Ons is almal mense en om die een of ander rede is ons saamgegooi in dieselfde land; Suid-Afrika.  Hierdie land is groot genoeg vir almal.  ‘n Land word nie gebou deur mekaar te verwyt en te verdryf nie. 

Hemelse Vader, U is almagtig en U is in staat om vrede te bewerkstellig, al lyk dit menslik onmoontlik.  U het ons almal geskape en die grootste gebod oortree ons so maklik.  Herinner ons weer om mekaar lief te hê.  Here, respek vir U en ander is so belangrik.  Daarsonder sal ons nooit mekaar kan verdra nie.  Maak ons oë oop vir mekaar se goeie punte en laat ons daarop voortbou.  Ek weet dat U ons kan saamsnoer en alle haat kan verdryf.  Suid-Afrika is ons beloofde land, Here.  U het ons hier geplaas vir ‘n rede.  Laat elkeen van ons, ons doel in die lewe vind en op ‘n daadwerklike wyse tot die samelewing bydra… nie vir eie gewin nie, maar ter wille van mekaar en bo alles, ter wille van U koninkryk.

Ek nooi jou uit om jou gebede via die skakel op die webblad te plaas.  
www.watsediewoord.blogspot.com  Kommentaar is ook welkom, maar laat ons begin deur ‘n voorbeeld te stel en nie klippe of modder te gooi;  nie te kritiseer, maar mekaar met respek en liefde te behandel.  Menings is welkom, maar laat dit opbouend wees.  Ghandi het immers gesê dat elkeen die verandering moet wees wat hy/sy wil sien.  Die verandering kan by jou en my begin, terwyl God voor ons uitstap en die pad na vryheid en verdraagsaamheid aandui.  

Daar is krag in gebed.  Kom ons bid saam…


No comments:

Post a Comment

Inligting

Hierdie blog word reeds sedert 2011 bedryf.  Ek het regtig getrou probeer om gereeld dagstukkies te publiseer.  Daar is egter 'n tyd waa...