Sunday 24 May 2015

Moenie oordeel nie

Moenie oordeel nie, sodat oor julle nie geoordeel word nie;  met dieselfde oordeel waarmee julle oor ander oordeel, sal oor julle geoordeel word, en met dieselfde maat waarmee julle vir ander meet, sal vir julle gemeet word.

Blykbaar vorm jy ‘n opinie, oor iemand wat jy vir die eerste keer ontmoet, binne die eerste tien sekondes.  Dit beteken dat jy daardie persoon oordeel volgens jou eie werklikheid en hom/haar daarvolgens katagoriseer. 

Al oordelend gaan ons deur die lewe.  Wanneer ons in die kerk is, oordeel ons ander se hare of klerestyl.  In die bank of supermark se ry, oordeel ons die kassiere se bevoegdheid, al dan nie.  Ons kinders se prestasies is nooit goed genoeg nie.  Agter die motor se stuur beoordeel ons, ons mede-motoriste se bestuursvernuf. Selfs ‘n eenvoudige rugbywedstryd, word gebruik om ons oordeel-vaardigheid te beoefen.  Ons hou van blameer en die skeidsregter is ‘n goeie sondebok.

Hoeveel van ons besef dat ons met dieselfde maat geoordeel gaan word waarmee ons oordeel?  Ek dink meeste van ons besef nie eens wanneer ons ander oordeel nie.  Wat praat hul van die beste spelers wat op die paviljoen sit? 

‘n Goeie begin is altyd om te besef dat jy ‘n probleem het.  Persoonlik gaan ek myself goed begin dophou om te sien waar ek skuldig is.  Oordeel is ‘n negatiewe gedagte.  Elke keer as ek myself uitvang dat ek oordeel, moet ek dit in ‘n positiewe gedagte omskakel. 


Gaan jy saamspeel?

No comments:

Post a Comment

Inligting

Hierdie blog word reeds sedert 2011 bedryf.  Ek het regtig getrou probeer om gereeld dagstukkies te publiseer.  Daar is egter 'n tyd waa...