Tuesday 28 May 2019

Tollenaar vs Fariseër


Lukas 18 : 13  “Maar die tollenaar het daar ver bly staan en wou selfs nie na die hemel opkyk nie. Hy het bedroef op sy bors geslaan en gesê: ‘O God, wees my, sondaar, genadig.’

Dalk verstaan jy vandag maar te goed hoe hierdie tollenaar voel.  Jy voel ook dat dit wat jy gedoen het so ontsettend verkeerd is dat jy nie eens na God kan kyk nie.  Jy voel so minderwaardig en vuil, wel wetend dat jy Hom teleurgestel het, en juis daarom glo jy dat Hy jou nie voor Sy oë sal kan verdra nie.  Dalk is jou vrees juis die woede of teleurstelling wat jy verwag om in Sy oë te sien. 

In hierdie hoofstuk vertel Jesus ‘n gelykenis van twee mense wat na die tempel gaan, ‘n Fariseër en ‘n tollenaar.  Die vraag is:  “Wie se saak is reg met God?”

Die Farisëer bid:  O God, ek dank U dat ek nie soos ander mense is nie: diewe, bedrieërs, egbrekers, en ook nie soos hierdie tollenaar nie. Ek vas twee keer in die week en ek gee 'n tiende van my hele inkomste.’  (vers 11 & 12)

Die tollenaar reageer soos hierbo in vers 13.  Jesus se standpunt is:  “Hierdie man, en nie die ander een nie, het huis toe gegaan as iemand wie se saak met God reg is. Elkeen wat hoogmoedig is, sal verneder word; en hy wat nederig is, sal verhoog word.”

God kyk nie na vertoon nie.  Hy kyk na die hart en die absolute opregtheid en berou van die Tollenaar.

Maak nie saak hoe jou verlede lyk nie, ook vir jou is daar genade by God.  Roep vandag soos hierdie tollenaar uit:  “God, wees hierdie sondaar genadig.” 

God ken die hele verhaal van jou lewe.  Daar is niks vir Hom verborge nie.  Ware en opregte berou sal Hom beweeg.

No comments:

Post a Comment

Inligting

Hierdie blog word reeds sedert 2011 bedryf.  Ek het regtig getrou probeer om gereeld dagstukkies te publiseer.  Daar is egter 'n tyd waa...