Monday 13 May 2013

Skinder


Spreuke 16 : 28 Iemand wat die waarheid verdraai, veroorsaak twis, iemand wat skinder, bring verwydering tussen vriende.

‘n Man het eendag by die groot filosoof, Sokrates aangekom met die woorde:  “Weet jy wat het ek nou net van jou vriend gehoor?”  Sokrates sê toe vir hom dat hy na die storie al luister, maar eers moes die man dit aan die Driedubbele-filter toets onderwerp.

“Ja, as jy by my oor my vriend wil skinder moet jy dit aan 3 filters toets.  Jy moet die storie toets aan die waarheid, jou bedoeling en die waarde van die storie.”  Die man het hom vraend aangekyk en toe verduidelik Sokrates.

“Die eerste filter is die ‘waarheid’ filter.  Is jy doodseker dat dit wat jy my nou gaan vertel die waarheid is?  Dan moet jy jouself ook afvra of dit wat jy oor my vriend te sê het goed bedoel is en laastens moet jy jouself afvra watter nut het dit wat jy vir my wil vertel oor hom?"  Sokrates het hom reguit in die oë gekyk en die man het ongemaklik gevroetel.

“Wel,” het Sokrates hom aangepor.

Die man het net gemompel dat hy dit maar moet vergeet.

Hoeveel keer vertel ons sommer net ‘n storie oor en las dalk nog ‘n stertjie by.  As ons nie doodseker van die waarheid is nie, dit nie goed bedoel is nie en van geen nut vir die hoorder is nie, hoekom enigsins dit oorvertel?  Gebruik gerus die driedubbele-filter toets volgende keer as jy brand om 'n sappige brokkie oor te vertel.

No comments:

Post a Comment

Inligting

Hierdie blog word reeds sedert 2011 bedryf.  Ek het regtig getrou probeer om gereeld dagstukkies te publiseer.  Daar is egter 'n tyd waa...