Monday 28 September 2015

Heers oor My skepsels

Genesis 1:26 Toe het God gesê: “Kom Ons maak die mens as ons verteenwoordiger, ons beeld, sodat hy kan heers oor die vis in die see, die voëls in die lug, die mak diere, die wilde diere en al die diere wat op die aarde kruip.”

As kind het ek dikwels aanskou hoe die groot mense gereed maak om te gaan jag.  Gewere word skoongemaak… die ligte op die voertuig word nagegaan… daar heers ‘n opgewondenheid onder die manne.  Ek krimp in-een, huil hartverskeurend, smeek my pa om nie saam te gaan nie.  Iewers is daar ‘n onskuldige dier of tien wat nie môreoggend die son gaan sien opkom nie.  Die volgende dag moes ek die afslag en verwerking van die vleis aanskou.  Dit het ‘n geweldige impak op my kindergemoed gehad.

Onlangs hoor ek die eerste keer van “Driven Hunting”.  Oorsee vind dit al jare lank plaas, en seker hier ook, maar ‘n herrie het losgebars nadat oorsese toeriste op drie plase naby Alldays in Limpopo meer as ‘n 100 diere oor 5 dae geskiet het. 

Die jagters word in ‘n kamp ingeneem waar daar ‘n verskeidenheid wilde diere is.  ‘n Groot skare word gehuur om in ‘n lang ry van weerskante af geraas te maak sodat die diere gekanaliseer word in ‘n oopte waar jagters op houtstellasies gereed staan om hul af te maai.  Niks moeite nie… geen stap en hoop jy kry ‘n dier onder skoot nie… geen kans vir wegkom nie, want die diere vlug van die geraas reg in die visier van die jagters / ‘n wagtende vuurpeleton.

Agterna word die dooie diere in rye voor hul neergelê en poseer hul trots agter hul prooi.  Inderdaad waarde vir geld en sukses is min of meer gewaarborg.  Dis ‘n wen-wen situasie.  Die plaaseienaar kry ‘n lekker vet inkomste en die toeriste is verseker van ‘n trofee wat hulk an saam terugneem.

Die hartseer is dat die NSPCA moet toesig hou sodat dit gebeur volgens aanvaarbare  standaarde!!!  Agterna is dit ook hul hartseer taak om die gewonde diere te vind en van kant te maak, want gewondes sal daar wees.

Is dit regverdig?  Is dit moreel aanvaarbaar?  Is dit wat God in gedagte gehad het toe hy ons as aangestel het om te heers oor die diere?  Wie is die eintlike diere?  Watter respek betoon dit teenoor God se pragtige, onskuldige, skepsels?

Ek kan nie vir een oomblik dink dat dit is wat God in gedagte gehad het toe hy ons aangestel het om oor die diere te heers nie.  Sulke gedrag maak van ons van die wreedste diktators op aarde.

No comments:

Post a Comment

Inligting

Hierdie blog word reeds sedert 2011 bedryf.  Ek het regtig getrou probeer om gereeld dagstukkies te publiseer.  Daar is egter 'n tyd waa...