Thursday 1 October 2015

Minderwaardig en onbekend

Rigters 6

Net soos dit met ons gebeur, het daar ook ‘n tyd gekom dat die Israeliete weer dinge begin doen het wat verkeerd was in die oë van die Here.  God onderwerp hul 7 jaar lank aan die Midianiete en Amalakiete.  Die Israeliete het ‘n swaar lewe gely onder hulle.  Alles wat hul geplant het is vernietig.  Al hul diere is gedood.  Toe begin die Israeliete smeek dat die Here hul weer moet help.

God het hul herinner aan alles wat Hy vir hulle gedoen het, maar dat hulle nie wou hoor nie.  So kom dit dat Gideon wegkruip in ‘n parskuip waar die Engel aan hom verskyn en sê dat die Here by hom is en dat hy ‘n dapper man is.  ‘n Dapper man wat wegkruip vir die vyand, wonder jy?

As dit ek of jy was wat deur sulke swaar tye gegaan het en moes hoor dat God by ons is, sou ons ook seker soos Gideon gedink het… dat die Here sy rug op ons gedraai het.  Ons rasionaliseer omstandighede en dan kom ons tot die slotsom dat dit onmoontlik is, maar ons vergeet dat ons die God van die onmoontlike dien.  Al het Gideon gedink hy is nie die regte persoon nie, het God van hom verwag om gehoorsaam te wees.  

Gideon moes gaan met die krag wat hy het (nie ekstra krag nie) en die Israeliete bevry… omdat God hom stuur. 

Weereens kan ek met Gideon vereenselwig, want Gideon kyk na sy omstandighede en dink soos ek en jy.  Hy en sy familie is een van die swakstes in Manasse en hy wat Gideon is, is die onbelangrikste van die gesin.  Hoe kan hy nou die een wees wat Israel red?

“Ek is dan saam met jou!” het die Here vir hom gesê.  “Jy sal die Midianiete verslaan asof hul net een man is.”  Gideon was nog nie oortuig nie. “Gee tog vir my ‘n teken waardeur ek seker kan wees dat dit U is, Here, wat met my praat!”  Die Here sê toe:  “Ek sal hier vir jou wag tot jy terug is.”  Gideon sou nog twee tekens vra en elke keer het God dit laat gebeur om hom te verseker dat Hy by hom is. Sien jy, soos ek, jouself in Gideon?

Uiteindelik kon Gideon nie meer verskonings uitdink nie en het hy geweet die tyd het aangebreek.   Hy het al sy manskappe opgekommandeer, maar God sê vir hom daar is te veel.  Hy moet die wat bang is laat gaan.  22 000 het omgedraai, maar nog 10 000 het oorgebly waarop God gereken het daar is nog steeds te veel.  

Is dit nie wat ek en jy ook doen nie?  Ons bid en vra vir 'n wonderwerk, maar net om dubbel seker te maak, spring ons self ook in. God het geweet as Gideon die Midianiete verslaan met baie manskappe, sou die Israeliete dit nie as ‘n wonderwerk sien nie.  Op die ou end het God hom toegelaat om 300 man oor te hou.  Gideon het die vyand op die ou einde verslaan en Israel bevry.  Vir die volgende 40 jaar het Israel vrede beleef.

Ek moet ruiterlik erken dat ek ook 'n Gideon is, want ek is 'n mens... en die duiwel is listig.  Ek bid, maar daar is nog steeds so 'n bietjie twyfel, al weet ek waartoe God in staat is... al het Hy Homself al hoeveel keer aan my geopenbaar.  Soms dryf God ons om Hom te vertrou.  Dit wat Hy van ons verwag, maak eenvoudig nie sin nie.  Dis dan wat ons tekens vra en ekstra veiligheidsmaatreëls tref.  

Met Gideon se verhaal wil God ons verseker dat Hy verstaan, maar Hy will ook hê dat ons sien hoe Hy vir Gideon deurgekom het sodat ons Hom vir daardie onmoontlike uitdagings in ons lewens kan vertrou.  




No comments:

Post a Comment

Inligting

Hierdie blog word reeds sedert 2011 bedryf.  Ek het regtig getrou probeer om gereeld dagstukkies te publiseer.  Daar is egter 'n tyd waa...