Monday 22 April 2019

Hoe lyk jou fondament?


1 Korintiërs 3 : 11 want niemand kan 'n ander fondament lê as wat reeds gelê is nie


Moses het vir die Israeliete in Deuteronimium 6 : 6 – 7 gesê:  “Jy moet jouself heelhartig verbind aan die gebooie wat ek vandag vir jou gee.  Herhaal hierdie woorde oor en oor vir julle kinders.  Praat daaroor by die huis en wanneer julle op pad is, wanneer julle lê en wanneer julle opstaan.

Die waardestelsel in Suid-Afrika is besig om ineen te stort.  Die fondament is besig om te verbrokkel en ons weet wat gebeur wanneer die fondament ingee.  Integriteit, respek, lojaliteit, eerlikheid, trots, ens, ens, ens… dit bestaan omtrent nie meer nie.  ‘n Lewe is amper niks werd, want mense word vermoor sonder dat enige iets gesteel word.  Om jou brood te verdien in die sweet van jou aanskyn is lankal vergete.  Mense wil so min as moontlik doen, vir so kort as moontlik en maksimum vergoeding ontvang.  En as ek so onderdeur ‘n geldjie kan maak, des te beter.

Voor ons vingerwys, laat ons selfondersoek instel.  Die fondament word gelê tydens ‘n kind se opvoeding.  Het ek waardes by my kinders ingeskerp.  Het ek hul daarop gewys dat die feit dat ‘almal’ dit doen, nie beteken dit is reg nie?  Of het ek eerder my kind se vriend/vriendin probeer wees en hul eerder geleer om ‘vir hulself te dink en op te staan’?  Daarmee sê ek nie laasgenoemde is verkeerd nie, solank dit net nie ten koste van andere is nie.  Jy is eerstens ‘n ouer wat ‘n plig teenoor jou kind het om hom/haar vir die lewe voor te berei.  As jou kind jou respekteer (‘n waarde), sal dit nie eens nodig wees om die kind te straf nie.  Duidelike grense is nodig… wat is toelaatbaar en wat nie?  En hoe weet ek?  Die antwoord op elke vraag is te vinde in die Bybel.

Verder moet ons ook besef dat ons as ouers deesdae vele regte het, maar met elke reg kom daar ‘n verantwoordelikheid.  Kinders het na volwassenes gekyk en die optrede word deesdae nagevolg… Mede-skoliere word vermoor.  Skole word gevandaliseer… Dit is tyd dat ons as ouers ons verantwoordelikheid aanvaar en ons kant bring.





No comments:

Post a Comment

Inligting

Hierdie blog word reeds sedert 2011 bedryf.  Ek het regtig getrou probeer om gereeld dagstukkies te publiseer.  Daar is egter 'n tyd waa...